T24 Haber Merkezi
Eski AKP Milletvekili Mehmet Metiner, “Modern cahiliye insanları da en eski atalarının ayak izlerini takip ediyorlar. O kafir ve müşrik atalarının değerlerini ve mitlerini kutsallaştırıcı bir inanca dönüştürmeye çalışıyorlar” sözlerine gelen tepkilere yanıt verdi. “Ben akidem gereği durduğum yeri ifade ettim. Ben kafir ve müşrik atalarımın veya ırkdaşlarımın inançlarını ve değerlerini cahiliye pisliği olarak görür reddederim” diyen Metiner, “Sözlerimin hiç bir yerinde ne Merih kardeşimin Bozkurt selamına ne de Türklerin atalarına dair bir tek ifade geçmemektedir. Benim Türklerin atalarını kafir ve müşrik ilan ettiğim ve Bozkurt selamımdan rahatsızlık duyduğum iddiaları sadece niyet okumadır. İslam öncesi Türkler veya Araplar ve/ya da Kürtler için kafir ve müşrik ifadesini kullanmak sadece akidevî anlamda bir durum tespitinden ibarettir. Kimseyi durduk yere kafir, müşrik ve putperest ilan etmiş değilim” ifadelerini kullandı.
A Milli futbolcu Merih Demiral‘a Avusturya maçında yaptığı sevinç işareti sonrası UEFA tarafından ceza verilmesiyle başlayan “bozkurt” tartışmaları devam ederken, eski AKP Milletvekili Mehmet Metiner, sosyal medya hesabından dikkat çeken bir paylaşımda bulundu.“Modern cahiliye insanları da en eski atalarının ayak izlerini takip ediyorlar. O kafir ve müşrik atalarının değerlerini ve mitlerini kutsallaştırıcı bir inanca dönüştürmeye çalışıyorlar” diyen Metiner, “Akidemizle bağdaşmayan tüm inanışlar, mitler benim kutsallarım arasında asla bulunamaz, tersine ayaklarımın altında olur, vesselam” değerlendirmesinde bulundu.
Metiner’in sözleri, “Türklerin İslamiyet öncesi dönemini hedef aldığı” ve “Bozkurt işaretinden rahatsızlık duyduğu” gerekçesiyle eleştirildi. Tepkiler üzerine açıklama yapan Metiner, “Sözlerimin hiçbir yerinde ne Merih kardeşimin Bozkurt selamına ne de Türklerin atalarına dair bir tek ifade geçmemektedir. Benim Türklerin atalarını kafir ve müşrik ilan ettiğim ve Bozkurt selamından rahatsızlık duyduğum iddiaları sadece niyet okumadır. İslam öncesi Türkler veya Araplar ve/ya da Kürtler için kafir ve müşrik ifadesini kullanmak sadece akidevî anlamda bir durum tespitinden ibarettir. Kimseyi durduk yere kafir, müşrik ve putperest ilan etmiş değilim” dedi.
Metiner, X hesabından yaptığı paylaşımda şunları kaydetti:
“O BİRİLERİNE CEVABIMDIR
Kendi ırkımdan olanlar şayet kafir ve müşrik iseler onları kendimden bilmediğimi söylemem birilerini fena halde rahatsız etmiş besbelli ki sözlerime kendilerince çıkarımlarda bulunarak yanlış siyasi tartışmalara kapı aralamak istemişler.
Cahiliye dönemindeki Arapların atalarını kutsayan ve onların inançlarını ve değerlerini baş tacı eden anlayışının günümüzde de ırkçılık illeti sebebiyle sürdürülmek istendiğine vurguda bulunarak kendi adıma inandığım İslami akide gereğince kendi atalarımız bile olsalar onlar şayet kafir ve müşrik iseler onları kendimizden bilmememiz ve onların değer anlayışını da elimizin tersiyle itmemiz gerektiğini söyledim. Irkçılığın bu anlamda bir cahiliye pisliği olduğunu ve hiç bir şekilde akidemize bulaştırılmaması gerektiğini söyledim.
Bu benim kişisel fikrim değil Kur’an öğretisinin bir gereğidir. Kur’an’da böyle deniyor. Peygamberimizin Arap soylusu olan amcası Ebu Leheb Kur’an’da “Elleri kurusun!” diye anılır. Peygamber şirk üzere olan amcasını sahiplenmemiştir. Akidemize aykırı Cahiliye dönemine ait mitlerin de sırf ırkımıza veya atalarımıza aittir diye kutsanmaması gerektiğini hatırlattım, Konuyla ilgili ayetleri veya Peygamber hadislerini burada sıralamama gerek yok.
İslami akidemiz budur.
Benimkisi hortlatılmak istenen ırkçılığa karşı akidemiz bağlamında bir duruş sergilemekten ibarettir.
Sözlerimin hiç bir yerinde ne Merih kardeşimin Bozkurt selamına ne de Türklerin atalarına dair bir tek ifade geçmemektedir. Benim Türklerin atalarını kafir ve müşrik ilan ettiğim ve Bozkurt selamımdan rahatsızlık duyduğum iddiaları sadece niyet okumadır. Bozkurt selamından rahatsızlık duysam 15 Temmuz gecesi tankın üstünde bir elimle rabia bir elimle de Bozkurt işareti yapmazdım. İslam öncesi Türkler veya Araplar ve/ya da Kürtler için kafir ve müşrik ifadesini kullanmak sadece akidevî anlamda bir durum tespitinden ibarettir. Kimseyi durduk yere kafir, müşrik ve putperest ilan etmiş değilim.
Ben akidem gereği durduğum yeri ifade ettim. Ben kafir ve müşrik atalarımın veya ırkdaşlarımın inançlarını ve değerlerini cahiliye pisliği olarak görür reddederim.
Dediğim kendi akideme göre bir tavır alıştır.
Bir Kürt olarak İslam öncesi Kürtler için de bu dediklerim geçerlidir. Ne yani onlar atalarımdır veya ben Kürdüm diye kafir ve müşrik olan atalarımın akideme ters inançlarını ve değerlerini baş tacı mı edeceğim?
Eden etsin.
Ben etmem diyorum.
İslami akideye ırkçılıktan kaynaklı cahiliye pisliklerinin bulaştırılmaması gerektiğini de söylerim.
Bundan rahatsızlık duyanlar hangi akideye mensup olduklarını veya İslami akideye iman etmişlerse o inançlarının İslami akidedeki karşılığını göstersinler de bilelim.”