Finansın yeni beyni

Finans sektörünü etkileyen yapay zekâ uygulamaları büyümeye devam ediyor. Özellikle dev bankaların işleyişi üzerinde belirgin bir etkisi bulunmakta.

Morgan Stanley gibi büyük yatırım bankaları, yüz binlerce sayfalık piyasa araştırma ve strateji belgeleriyle çalışıyorlar. Ancak bir yatırım danışmanı, bu devasa veri havuzunu hızlı ve etkili bir şekilde tarayarak müşteri ihtiyaçlarına uygun bilgiye nasıl erişebilir?

İşte burada devreye OpenAI tarafından geliştirilen yapay zeka sistemleri giriyor. Bu sistemler, insanın haftalarca sürebileceği analiz işlemlerini saniyeler içinde gerçekleştirerek, danışmanların ihtiyacı olan bilgileri özetleyip sunabiliyorlar.

Bu tür teknolojiler Goldman Sachs, JPMorgan gibi dev finansal kuruluşlarında da kullanılıyor. Almanya’nın önde gelen bankası Deutsche Bank, yazılım geliştiricilerinin verimliliğini artırmak için yapay zeka asistanları geliştirdi. Benzer şekilde, BNP Paribas ve Santander gibi dev bankalar da yapay zekâyı dolandırıcılık tespiti ve risk yönetimi gibi kritik alanlarda kullanarak, karmaşık anormallikleri hızlıca tespit ediyorlar.

NVIDIA’nın yaptığı bir ankete göre, finans sektöründe yapay zekânın kullanımı hızla artıyor. Müşteri hizmetleri, rapor oluşturma ve analizi, döküman işleme, araştırma, kodlama, portföy yönetimi gibi birçok alanda yapay zeka önemli bir rol oynamaya başlamış durumda.

Yapay zeka alanının öncülerinden olan Anthropic, finans profesyonellerinin pazar araştırmalarını ve yatırım kararlarını daha doğru bir şekilde yapmalarını sağlayan “Finansal Hizmetler için Claude” adlı ürününü kısa bir süre önce duyurdu. Bu ürün, yapay zekânın finans sektöründeki etkisini daha da artırmayı hedefliyor.

Related Posts

Wi-Fi sinyalleri ile kimliğinizi ortaya çıkartan teknoloji: WhoFi

Wi-Fi sinyalleri bireyleri tanımlamak için kullanılabilir mi? WhoFi ismi verilen yeni bir sistem, artık Wi-Fi üzerinden biyometrik verileri tamamlıyor.

Bu uçaklara binerken iki kez düşünün! Arızalara rağmen zorunlu kullanılıyor

Dünyanın en büyük yolcu uçağı 2021’de üretimi durmasına rağmen kullanılması dikkat çekti. Yetkililer uçağın sürekli arızalandığını ancak buna rağmen kullanmak zorunda olduklarını açıkladı.

Apple’ın 5 GB zaferi: “iCloud aldatmacası” suçlaması mahkemeden döndü

Apple’a karşı, iCloud+ planlarında vaat edilenden daha az depolama alanı sunulduğu gerekçesiyle açılan toplu dava talebi, Temyiz Mahkemesi tarafından oybirliğiyle reddedildi. Karar, şirketin açıklamalarının “makul müşteriler” tarafından yanlış anlaşılmayacak şekilde açık olduğu yönünde çıktı.

ChatGPT, Google’ın tahtını alacak mı? Şoke eden rakamlar ortaya çıktı

OpenAI’nin yapay zeka sohbet botu ChatGPT’nin her gün 2,5 milyardan fazla kullanıcı isteği aldığı belirlendi. Axios tarafından elde edilen verilere göre, bu taleplerin 330 milyonu yalnızca ABD’den geliyor. Yıllık bazda bakıldığında ise ChatGPT’ye …

Bir uzay aracına artarda iki yıldırım çarparsa ne olur? İşte Apollo 12’nin hikayesi!

1969’da Ay’a inen ikinci insanlı görev olan Apollo 12, tarihe kalkış sırasında art arda iki yıldırım çarpması olayına maruz kalmasıyla geçti. Peki ama bu kadar kötü başlayan bir yolculuk, nasıl oldu da kazasız belasız tamamlanabildi?

Volkswagen yolcu koltuğunda risk olan 6 modelini geri çağırdı… Onarım süreci ortalama 3 saat!

Dünyaca ünlü otomotiv devi Volkswagen, araçlarında tespit edilen kritik bir güvenlik problemi nedeniyle küresel çapta harekete geçti. Şirket, toplamda 16.510 aracı geri çağırma kararı aldığını açıkladı. Geri çağırma kararının merkezinde, kaza anında yolcuların yaşamını tehdit edebilecek ciddi bir teknik arıza yer alıyor.