Bu uçaklara binerken iki kez düşünün! Arızalara rağmen zorunlu kullanılıyor

Airbus A380’de Artış Gösteren Bakım Sorunları Havayollarını Zorluyor

Dünyanın en büyük yolcu uçağı Airbus A380, üretiminin durdurulmasının ardından yaşadığı bakım sorunlarıyla gündemde. Pandemi sonrası yeniden hizmete giren süper jumbo uçaklar, yaşlarından kaynaklı arızalar nedeniyle havayolu şirketlerine operasyonel zorluklar ve yüksek maliyetler getiriyor.

TEKNİK PROBLEMLER YOLCULARI BEKLETİYOR

Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA), geçtiğimiz yılın başından beri A380 için 95 “uçuşa elverişlilik direktifi” yayınladı. Uçaklarda kaçış kaydırağı sızıntıları, iniş takımlarında çatlaklar ve yakıt pompası arızaları gibi teknik sorunlar, seferlerin gecikmesine sebep oluyor. Özellikle Qantas ve British Airways’in A380 uçaklarında yaşanan problemler, yolcuların havalimanlarında günlerce beklemesine yol açtı.

UÇAKLARIN BAKIMI ZORLUYOR

Lufthansa Technik’e göre bir A380’in detaylı kontrolü için 60 bin saatlik iş gücü gerekiyor. Emirates, Qantas ve British Airways gibi havayolu şirketleri, uçaklarının bakımı için farklı ülkelere yönlendiriyor. Ayrıca parça temininde yaşanan sıkıntılar, pandemi sonrası bozulan tedarik zincirlerini daha da zorlaştırıyor.

HAVAYOLLARI ZORUNLU OLARAK A380 KULLANMAYA DEVAM EDİYOR

A380’in yerine geçebilecek büyük kapasiteli uçak sayısı sınırlı. Boeing’in 777X programındaki gecikmeler ve Airbus A350 üretim kapasitesinin kısıtlı olması, havayolu şirketlerini A380’u kullanmaya mecbur bırakıyor.

ÜRETİM DURDU, ANCAK TALEP ARTTI

Airbus, düşen satışlar sebebiyle 2021’de A380 üretimini durdurmuştu. Ancak pandemi sonrası artan yolcu talebiyle A380’ler tekrar uçuş yapıyor. Airbus, uçağın yüzde 99 operasyonel güvenilirlik sunduğunu belirtse de, havayolu şirketleri maliyetli bakım sorunlarıyla mücadele etmeye devam ediyor.

Related Posts

Finansın yeni beyni

Yapay beyinler finansı etkiliyor mu?..

Wi-Fi sinyalleri ile kimliğinizi ortaya çıkartan teknoloji: WhoFi

Wi-Fi sinyalleri bireyleri tanımlamak için kullanılabilir mi? WhoFi ismi verilen yeni bir sistem, artık Wi-Fi üzerinden biyometrik verileri tamamlıyor.

Apple’ın 5 GB zaferi: “iCloud aldatmacası” suçlaması mahkemeden döndü

Apple’a karşı, iCloud+ planlarında vaat edilenden daha az depolama alanı sunulduğu gerekçesiyle açılan toplu dava talebi, Temyiz Mahkemesi tarafından oybirliğiyle reddedildi. Karar, şirketin açıklamalarının “makul müşteriler” tarafından yanlış anlaşılmayacak şekilde açık olduğu yönünde çıktı.

ChatGPT, Google’ın tahtını alacak mı? Şoke eden rakamlar ortaya çıktı

OpenAI’nin yapay zeka sohbet botu ChatGPT’nin her gün 2,5 milyardan fazla kullanıcı isteği aldığı belirlendi. Axios tarafından elde edilen verilere göre, bu taleplerin 330 milyonu yalnızca ABD’den geliyor. Yıllık bazda bakıldığında ise ChatGPT’ye …

Bir uzay aracına artarda iki yıldırım çarparsa ne olur? İşte Apollo 12’nin hikayesi!

1969’da Ay’a inen ikinci insanlı görev olan Apollo 12, tarihe kalkış sırasında art arda iki yıldırım çarpması olayına maruz kalmasıyla geçti. Peki ama bu kadar kötü başlayan bir yolculuk, nasıl oldu da kazasız belasız tamamlanabildi?

Volkswagen yolcu koltuğunda risk olan 6 modelini geri çağırdı… Onarım süreci ortalama 3 saat!

Dünyaca ünlü otomotiv devi Volkswagen, araçlarında tespit edilen kritik bir güvenlik problemi nedeniyle küresel çapta harekete geçti. Şirket, toplamda 16.510 aracı geri çağırma kararı aldığını açıkladı. Geri çağırma kararının merkezinde, kaza anında yolcuların yaşamını tehdit edebilecek ciddi bir teknik arıza yer alıyor.